Diagnostika intelektových schopností detí školského a predškolského veku (od troch rokov)
prebieha v 2 až 3 stretnutiach s dieťaťom v trvaní cca 90 minút každé. Počet stretnutí sa môže líšiť napr. v závislosti od veku a potrieb dieťaťa.
Stretnutia zahŕňajú:
- úvodný rozhovor s rodičom,
- testovanie dieťaťa pomocou štandardizovaných testov,
- po vypracovaní záverečnej správy nasleduje interpretačné stretnutie s rodičom v trvaní cca 30 minút.
Diagnostika školskej zrelosti
Zahŕňa:
- jedno stretnutie s dieťaťom a rodičom v trvaní cca 40-60 minút (úvodný rozhovor s rodičom, testovanie dieťaťa)
- po vypracovaní záverečnej správy nasleduje interpretačné stretnutie s rodičom v trvaní cca 10 minút
Test prediktorov gramotnosti
Ide o diagnostiku detí predškolského veku v mesiacoch január až jún pred zaškolením a pre žiakov 1. ročníka na začiatku školskej dochádzky. Cieľom je identifikovať deti, u ktorých je riziko, že budú mať ťažkosti v osvojovaní písanej formy reči (čítanie, písanie..)
Zahŕňa:
- jedno stretnutie s dieťaťom a rodičom v trvaní cca 40-60 minút (úvodný rozhovor s rodičom, testovanie dieťaťa)
- po vypracovaní záverečnej správy nasleduje interpretačné stretnutie s rodičom v trvaní cca 10 minút
Diagnostika porúch učenia – dyslexia, dysortografia a dyskalkúlia
Počet stretnutí je závislý od individuálneho rozsahu testovania od 120 do 400 minút.
Stretnutia zahŕňajú:
- úvodný rozhovor s rodičom,
- testovanie dieťaťa pomocou štandardizovaných testov (zahŕňa aj diagnostiku deficitov čiastkových funkcií),
- po vypracovaní záverečnej správy nasleduje interpretačné stretnutie s rodičom v trvaní cca 30 minút.
Diagnostika a terapia neuromotorickej nezrelosti (podľa metódy INPP)
Ide o štandardné neurologické testy prostredníctvom ktorých vieme odhaliť prítomnosť primitívnych a posturálnych reflexov, rovnako zistiť aj zrelosť nervovej sústavy. Neuromotorická nezrelosť narúša senzomotorickú integráciu, koordináciu a rovnováhu, čo negatívne ovplyvňuje školské aj celkové prospievanie dieťaťa.
Stretnutia zahŕňajú:
- úvodný rozhovor s rodičom,
- diagnostika (2-3 hodiny) a zostavenie terapeutického plánu,
- po vypracovaní záverečnej správy nasleduje interpretačné stretnutie s rodičom v trvaní cca 30 -45 minút.
Na základe zostaveného terapeutického plánu cvičí rodič s dieťaťom doma (10 minút denne). Kontrolné stretnutia sú každých 6-8 týždňov v trvaní cca 45 minút.
Diagnostika a program bilaterálnej integrácie - pohybový program zameraný na prepájanie pravej a ľavej hemisféry.
Na základe diagnostiky sa vytvorí program cvičení vychádzajúci z individuálnych potrieb dieťa. Ide o fyzické cvičenia, ktoré sú zamerané na prepájanie motoriky a kognície - pohybu a myslenia. Cvičenia stimulujú pamäť, motoriku, rovnováhu, podporujú exekutívne funkcie, ktoré sú potrebné nielen pri samotnom učení sa ale aj pri každodenných činnostiach.
Stretnutia zahŕňajú:
- úvodný rozhovor s rodičom,
- diagnostika a zostavenie terapeutického plánu,
- po vypracovaní záverečnej správy nasleduje interpretačné stretnutie s rodičom v trvaní cca 30 minút.
Na základe zostaveného terapeutického plánu cvičí rodič s dieťaťom doma (10 minút denne). Kontrolné stretnutia sú každých 6-8 týždňov v trvaní cca 45 minút.
Diagnostika – Deficity čiastkových funkcií podľa B. Sindelarovej (od 6,5 roka)
Ide o diagnostiku bazálnych funkcií, ktoré môžu byť príčinami porúch učenia a správania u detí. Prebieha v 1 až 2 stretnutiach, v závislosti od veku a potrieb dieťaťa. Cca 90 minút.
Stretnutia zahŕňajú:
- úvodný rozhovor s rodičom,
- diagnostika a zostavenie terapeutického plánu,
- po vypracovaní záverečnej správy nasleduje interpretačné stretnutie s rodičom v trvaní cca 30 minút.
Na základe zostaveného terapeutického plánu cvičí rodič s dieťaťom doma (10 minút denne). Kontrolné stretnutia sú každých 7-8 týždňov v trvaní cca 45 minút.
Mačka Mňau
Ide o screening na včasné zachytenie oslabenia dielčieho výkonu pre deti vo veku 3 -5 rokov. Úlohy sú zamerané na jednotlivé zmyslové kanály a základné funkcie, ktoré sa podieľajú na vnímaní a spracovávaní informácií z prostredia. Trvanie cca 35 – 45 minút.
Stretnutia zahŕňajú:
- úvodný rozhovor s rodičom,
- diagnostika a zostavenie terapeutického plánu,
- po vypracovaní záverečnej správy nasleduje interpretačné stretnutie s rodičom v trvaní cca 30 minút.
Na základe zostaveného terapeutického plánu cvičí rodič s dieťaťom doma (10 minút denne). Kontrolné stretnutia sú každých 7-8 týždňov v trvaní cca 45 minút.